Anna Ghica
Anna Ghica
Citeste sfaturi gratuite ca sa-ti dai sanatatea la maxim
Citeste sfaturi gratuite ca sa-ti dai sanatatea la maxim:


FII LA CURENT! ALEGE CATEGORIA FAVORITA SI CITESTE:
Anna Ghica - Sanatate in bucate
Sanatate in bucate
Anna Gica - Remedii de cand lumea
Remedii de cand lumea
Anna Gica - Copii sanatosi
Copii sanatosi
Anna Ghica - Crudivorisme
Crudivorisme
Anna Gica - Trup, minte si spirit
Trup, minte si spirit


ULTIMELE ARTICOLE


Cand ne bem fresh-urile si smoothie-urile?

Ce trebuie sa stim pentru o digestie optima

Pentru oricine ma urmareste aici pe site sau pe facebook, sunt sigura ca nu mai e un secret ca imi plac mult si ca ma hranesc mult cu sucuri proaspete si smoothie-uri. Ca nu ma feresc de fructe si ca, mai mult, ele sunt alaturi de legume si frunze verzi baza alimentatiei mele. 

Asa ca mi s-a potrivit manusa propunerea venita de la prietenii mei de la Sloop: nu vrei tu sa vorbesti despre care sunt cele mai bune momente ale zilei pentru a bea smoothie-uri si sucuri?

Fresh uri si smoothie uri 2

Ei bine, vreau sa vorbesc, mai ales ca mi se intampla oricum foarte des in ultima vreme sa abordez in practica de coaching digestia, combinatiile alimentare, momentele de consum pentru optimizarea absorbtiei nutrientilor, etc. 

E foarte mult de vorbit, incerc sa fiu cat mai succinta.

Cu totii am auzit de nenumarate ori ca micul dejun este cea mai importanta masa a zilei. Pentru toti cei care inteleg din asta ca e nevoie sa manance mult, copios, pe saturate la micul dejun – aceasta informatie este un mit. Pentru cei care, dimpotriva, au realizat ca inceputul de zi este un moment in care cam decid tonul alimentar al intregii zilei, dar, micul dejun este cea mai importanta masa a zilei.

Am scris mai multe aici despre asta: din punct de vedere digestiv e optim sa ne incepem ziua cu alimente blande, de tipul fructelor dulci si zemoase sau legumelor usor digerabile (aici nu intra de exemplu radacinoasele sau cruciferele), pentru a ne permite corpului sa-si dirijeze energia nu inspre procesul digestiei, ci spre curatare si eliminare.

Asadar, de departe cel mai bun moment al zilei pentru a ne hrani cu sucuri proaspete si smoothie-uri este dimineata. Mai avem insa si alte motive:

  • fructele le mancam cel mai bine pe stomacul gol (in felul acesta nu vor intalni alte alimente mult mai greu procesabile in tractul nostru intestinal; cand se intampla acest lucru zaharurile din fructe fermenteaza, de unde gaze, disconfort intestinal si chiar aparitia unor probleme de sanatate digestiva mai serioase precum colita de fermentatie);
  • cu cat e mai rapid procesat un aliment cu atat accesul corpului nostru la nutrientii si micronutrientii pe care ii contine este mai facil;
  • stim ca am pornit ziua cu dreptul: i-am dat corpului nostru deja o multitudine de micronutrienti (hrana primara a sistemului nostru imunitar);
  • o digestie facila (ca in cazul fresh-urilor si smoothie-urilor) inseamna multa energie pentru prima parte a zilei – adica acea portiune in care o majoritate covarsitoare dintre oameni sunt cel mai productivi (stiati ca pana la 75% din energia corpului nostru se consuma in procesul digestiei???).

 De aici inainte hai sa nuantam suplimentar – nutritia nu e o chestie chiar simpla J 

Daca vorbim de sucuri fresh si smoothie-uri cu multe fructe, atunci sa stiti ca e recomandat sa le consumam inainte de o masa cu grasimi. In prezenta grasimilor, zaharul din sange e mult mai greu si lent absorbit la nivel celular, iar acest lucru creeaza teren fertil pentru aparitia candidozei, a hipoglicemiei, a suprasolicitarii pancreasului si chiar a diabetului de tip 2. Daca vrei mai multe detalii, citeste aici.

Cu atat mai mult e o alegere buna sa bei smoothie sau fresh dimineata, inainte de masa de pranz cand poate vei consuma ceva cu grasimi (atentie, chiar si cand mananci carne si ai impresia ca nu consumi grasimi, ci doar proteine, sa stii ca de fapt e vorba si de un aport semnificativ de grasimi).  Alte grasimi: nuci, seminte, uleiuri, lactate.

Sucurile intens alcalinizante pe care le faci exclusiv din legume cu aport foarte redus de zaharuri – telina apio, castraveti, ghimbir, frunze verzi de orice fel, etc. – le poti consuma oricand pe parcursul zilei, pentru ca nu vor interfera negativ cu celelalte alimente consumate.

Ba, mai mult, o practica destul de buna a unora este sa aiba o gustare pe parcursul zilei cu un astfel de suc verde si o mana de seminte sau nuci – anumite tipuri de vitamine sunt liposolubile, deci corpul nostru are nevoie si de grasimi pentru a le procesa si asimila.

Daca insa ti-ai propus sa iei o masa consistenta dupa ora 14 sau 16 sau 18, atunci nu lasa pe nimeni si nimic sa te tina departe de smoothie-uri sau fresh-uri, consuma-le fara grija! Evident, daca ti-ai propus o cura lichida peste zi, atunci le poti bea la orice ora a zilei J

La sanatate, inainte!

Demers educational energizat de Sloop

Spune-mi parerea ta!

Comentati ca si oaspete. Autentificare optionala dedesubt.