Citeste sfaturi gratuite ca sa-ti dai sanatatea la maxim
Citeste sfaturi gratuite ca sa-ti dai sanatatea la maxim:

Obrazul subtire cu selfcare se tine

Astazi revin cu episodul 2 al foiletonului meu de sanatate integrativa, Tu in cea mai buna forma. Daca ati pierdut primul episod, nu-i problema, cititi-l aici, a fost dedicat unui set de solutii pentru persoanele care se confrunta cu o lipsa de vitalitate si energie. 

Astazi vom vorbi despre piele, mai precis despre frumusetea si sanatatea ei.

Pielea ep 2 2

Cu totii, dar mai ales cu toatele ne dorim o piele fina, intinsa, cat mai tanara, cat mai hidratata – de fapt, ne dorim o piele frumoasa si sanatoasa. Realitatea insa este ca un procent covarsitor de persoane se confrunta cu acnee la orice varsta, cu aparitia prematura a ridurilor, cu piele ce se desihrateaza solz cu solz parca, cu iritatii, eczeme si chiar psoriazis.

Pentru mine si pentru toti cei care activam in domeniul sanatatii integrative, pielea este un barometru care ne indica:

  • starea de sanatate a tractului digestiv, primordial;
  • probleme de echilibru hormonal;
  • gradul de toxicitate din organism;
  • diverse deficiente nutritionale.

Desigur, situatiile “din teren” pot fi mult mai variate, insa nu cred sa existe caz in care daca ne raportam la cei patru factori de mai sus si luam masuri concrete de imbunatatire a lor sa nu existe si o rezolvare sau ameliorare a problemelor de sanatate a pielii. Mai mult decat asta, sa stiti ca cei 4 factori sunt intrinsec legati unul de celalalt, asa ca atunci cand facem primele corectii apar rezultate pozitive pe toate fronturile.

Sanatatea digestiei

Desi sunt scrise carti pe acest subiect si inca nu este epuizat, voi incerca succint sa enumerez ce e de facut.

  1. Trebuie sa avem in vedere sa repornim “focul digestiv”, iar cea mai buna si simpla (spun eu) cale este sa ne pornim bine ziua. Dupa trezire, fa-ti un obicei zilnic din a consuma – la alegere – suc proaspat de telina apio sau apa calduta cu 2 linguri de suc proaspat de lamaie sau 1 pahar de apa plata in care ai adaugat 1 lingura de otet din cidru de mere nepasteurizat. Mananca dupa 30 de minute. Toate aceste elixiruri au ca efect stimularea productiei de acid hidroclorhidric – deci mai mult foc digestiv. Ataseaza la acest obicei si consumul regulat de ghimbir (pune-l in sucuri daca faci juicing, foloseste-l in sosuri pentru salate sau legume la abur, taie 2 rondele si pune-l in apa fiarta si gata, ai un ceai de ghimbir 100% natural).
  2. Pierde obiceiul gustarilor daca ai disconfort digestiv de orice natura (balonare, gaze, deranj al tranzitului) si asigura-te ca dai corpului tau o fereastra de timp intre mese suficienta cat sa se faca complet digestia alimentelor de la fiecare masa.  
  3. Stii deja probabil despre combinatiile nefavorabile dintre alimente, dar le mai zic si eu ca nu strica niciodata. Mananca fructele separat, nu le combina cu grasimi (citeste aici mai mult), mananca-le cu minim 30-45 de minute inainte de masa si la 3 ore dupa ce ai mancat alte grupe alimentare. Insoteste carbohidratii de tipul orez, quinoa, cartofi, paine fie cu legume, frunze verzi si nu cu surse de proteine (carne, leguminoase), iar proteinele tot asa – cu legume si frunze verzi.
  4. Observa-ti reactiile corpului cu mai mare atentie decat pana acum si identifica alimentele care nu-ti sunt prielnice – inhiba tranzitul intestinal, iti creeaza disconfort la nivelul stomacului si intestinelor, etc. Acestea trebuie fie eliminate complet din dieta ta, fie nu le lasa sa treaca de 5-10% din aportul total de alimente. Stiu ca unele voci afirma ca e doar o chestie la moda, dar sa stii ca o mare parte din cei cu afectiuni ale pielii au rezultate foarte bune renuntand complet la gluten (adica grau, secara, spelta si orz si fainele din ele).

Echilibru hormonal

Nu vreau sa scriu un tom nici aici, asa ca voi scurta mult discursul. Sa stii oricum ca facand pasii de mai sus, va beneficia si sistemul tau hormonal pentru ca, de exemplu, eficienta activitatii tiroidiene este direct influentata de sanatatea tractului digestiv.

  1. Asigura-te cu nu ai deficiente de fier, seleniu, iod, tirozina, zinc, vitamina D si B12. Testeaza-le si apoi mareste cantitatea de frunze verzi din dieta, mananca o mana de nuci crude de Brazilia pe saptamana (si ai tot aportul de seleniu de care ai nevoie), introdu algele marine in meniurile tale (in supe sau salate e cel mai simplu), stai la soare in sezonul cald la orele diminetii si seara, fara protectie solara chimica. Sau suplimenteaza cu ce-ti spune medicul ca e musai.
  2. Gaseste-ti cai de a gestiona stresul pe care il resimti, din orice directie ar veni el. Un exces de cortizol (unul din principalii hormoni ai stresului) poate chiar opri productia de TSH de la nivelul hipotalamusului (adica acel element chimic care ii dicteaza tiroidei sa produca hormoni tiroidieni).
  3. Imprieteneste-te la catarama cu legumele crucifere – ruccola, varza, conopida, broccoli, gulie, kale, pe care consuma-le crude sau gatite minimal (la abur). Ele contin un compus foarte benefic, care nu doar ca este anticancerigen, dar si ajuta la eliminare estrogenului in exces. Double the win!

Toxicitatea corpului

Cu totii stim ca design-ul corpului nostru este foarte inteligent si venim echipati cu organe, cai de detoxifiere. Problema zilelor noastre este toxinele vin din atatea directii incat corpul nostru se simte coplesit. Mai mult, se intampla sa nici nu avem grija intotdeauna de tocmai organele responsabile cu detoxul asa incat ele nu mai pot sa-si faca datoria la parametrii optimi. Asa ca:

  1. Citeste articolul acesta si incepe sa ai grija de ficat – toate recomandarile de acolo te vor ajuta sa redobandesti o piele sanatoasa si frumoasa.
  2. Incepe sa respecti ritmurile circadiene sau daca ti se pare prea complicat sa acomodezi asta in ritmul vietii tale, atunci macar renunta la mesele copioase de la micul dejun. Manca dimineata doar fructe, bea un smoothie mare din fructe delicioase si frunze verzi, iar in felul acesta vei lasa corpului energie suficienta pentru a-si finaliza programul de eliminare in care se afla pana la ora 12, la pranz. Si nu uita de somn, neaparat. Nu degeaba i se spune somn de frumusete.
  3. Nu neglija sa ai periodic un demers de detoxifiere, adica de incurajare a corpului sa elimine masiv toxine. Ajuta-te de spirulina, coriandru verde, alge Dulse, afine de padure, iarba de orz – caci ele incurajeaza curatarea celulara. Si bineinteles, nu uita ca in ianuarie pregatesc un program de detox inteligent care sa te ajute sa faci demersul asta atat de benefic cu usurinta si nu pe infometate, ci cu o dieta abundenta si sanatoase. Inscrie-te aici sa afli cand il lansez, mi-am propus ca primii dintre cei care vor achizitiona programul sa beneficieze de un pret redus.

Deficientele nutritionale

Daca vizam sanatatea pielii nu putem sa nu vorbim primordial de apa, caci este nutrientul acela fara de care piele tanara si frumoasa e utopie. Asadar:

  1. Hidrateaza-te cu frenezie, dar inteligent! Cel mai usor pentru corpul nostru este sa absoarba la nivel celular apa din fructe si legume zemoase crude, deci fa-le pe acestea baza piramidei tale alimentare (citrice, mango, mere, pere, mango, frunze verzi, rosii, castraveti, ardei). Cel mai tare aspect este ca apa aceasta vine si cu o bogatie de micronutrienti numai buni pentru corectarea carentelor nutritionale!
  2. Bea apa dimineata – atunci ai nevoie de multa pentru ca pe parcursul noptii s-a tot consumat apa in diverse procese fiziologice. Nu bea apa in timpul mesei, insa e o idee stralucita sa te hidratezi cu 1 pahar mare de apa cu minim 30 de minute inainte de masa.
  3. Renunta sau redu drastic factorii cei mai deshidratanti: cafeaua, alcoolul, sarea si condimentele in exces.
  4. Pentru frumusetea pielii, vitamina C si lizina sunt doi nutrienti esentiali pentru ca ei sunt necesari pentru productia de colagen (proteina care formeaza fibrele conective intre tesuturi si care e fundamentala pentru supletea si tineretea pielii). Din pacate, corpul uman nu poate produce cantitati mari de vitamina C astfel ca avem nevoie de surse exterioare: toate citricele, dar si papaya, capsunile, ananasul, kiwi, pepenii, zmeura, merisoarele, afinele si chiar si merele, perele si bananele. Printre superalimentele pline de vitamina C: acerola, camu camu si pudra de baobab. Lizina o gasim abundent in leguminoase precum lintea, mazarea, in tofu, in migdale.

Spor la aplicat recomandarile! J Daca ai gasit utile informatiile acestea, da-le si mai departe altora in nevoie.

Si nu uita de programul din luna ianuarie de care ti-am zis si mai devreme; ti se va potrivi manusa daca sanatatea si frumusetea pielii este ceva ce te preocupa. Va fi un program de educatie pentru sanatate si frumusete, dar vor avea si retete, meniuri alimentare si chestii care sa-ti tina motivatia la cote ridicate. Inscrie-te aici, iar eu te voi anunta imediat ce lansez la apa programul. 

Screenshot 2016 12 07 15.56.36

Spune-mi parerea ta!

Comentati ca si oaspete. Autentificare optionala dedesubt.