Citeste sfaturi gratuite ca sa-ti dai sanatatea la maxim
Citeste sfaturi gratuite ca sa-ti dai sanatatea la maxim:

ESTI PE DRUMUL CEL BUN?

Test de evaluare in 12 puncte

Auzim si in dreapta si in stanga sfaturi despre ce e bine si ce e rau sa facem. Uneori punctele de vedere sunt complet opuse si nu prea mai stim de unde sa incepem atunci cand e vorba de un stil de viata mai sanatos sau mai echilibrat. Mi-am spus sa creez un test de autoevaluare ca sa vezi cum stai la capitolul schimbari in bine, cu care toti specialistii sunt de acord:-)

foto chestionar de sanatate

Pregatesti acasa pranzul si gustarile pentru ziua urmatoare la serviciu?
Da – 5 puncte          Nu – 0 puncte

De ce s-o faci: Pentru ca vei avea control deplin asupra alimentelor pe care le mananci (dincolo de faptul ca te va costa mult mai putin decat sa mananci la restaurant si sa cumperi gustari ambalate de la magazinul din colt).

Iti pui legumele si fructele pe primele rafturi de sus ale frigiderului?
Da – 3 puncte          Nu – 0 puncte

De ce s-o faci: Daca plasezi alimentele sanatoase la nivelul ochilor, atunci cand ti se face foame vei alege gustarile mai constient si vei sfarsi prin a manca mai sanatos.

Mananci legume si frunze verzi, crude sau gatite, in fiecare zi?
Da – 5 puncte          Nu – 0 puncte

De ce s-o faci: Pentru ca au cea mai mare densitate nutritiva (hranesc organismul cu vitamine, minerale, fitonutrienti) si un aport caloric redus.

Ai o lista cu alimente pentru longevitate lipita de usa friderului?
Da – 5 puncte          Nu – 0 puncte

De ce s-o faci: Pentru ca iti aduce in constiinta – de fiecare data cand ti se face foame si te indrepti catre frigider – ca o gramada de alimente si mancaruri nu doar te hranesc, ci iti si cladesc sanatatea si longevitatea. (Lista mea contine: fructe crude, ruccola proaspata, rosii coapte, ciuperca medicinala chaga, uleiul de cocos, nucile de Brazilia, quinoa si semintele chia.)

Ti-ai scos televizorul din bucatarie sau din camera unde iti iei de obicei masa?
Da – 3 puncte          Nu – 0 puncte

De ce s-o faci: Raspunsul e evident si-l stim deja cu totii: cand se intampla alte lucruri in locul in care mananci, o sa-ti indrepti atentia mai degraba catre acestea decat spre ce mananci. Masa nu mai este un proces constient si asta ne determina sa mancam mai mult decat e necesar sau mai repede decat e sanatos. Multi-tasking-ul la ora pranzului nu e recomandat nici la serviciu!

Mananci mai mult de 2 fructe pe zi?
Da – 5 puncte          Nu – 0 puncte

De ce s-o faci: Fructele sunt cea mai buna sursa de zaharuri, iar alimentul primordial al celulelor noastre este glucoza. Spre deosebire de zaharul rafinat, zaharurile din fructe se digera lent datorita fibrelor alimentare, astfel ca glicemia nu este influenta in mod negativ. In plus, fructele sunt, alaturi de legumele si frunzele verzi proaspete, cea mai buna sursa de hidratare, vitamine, minerale si fitonutrienti. Minim 2 fructe pe zi te vor salva de a recurge la gustari nesanatoase si iti vor potoli pofta de dulce.

Iti pui toate gustarile si dulciurile ambalate, cumparate din supermarket intr-un sertar separat?
Da – 3 puncte          Nu – 0 puncte

De ce s-o faci: De cele mai multe ori mananci junk food pentru ca o vezi, e la indemana si e pusa in ambalaje colorate si atragatoare. Vei scadea dramatic consumul de snack-uri procesate daca nu-ti vor cadea ochii tot timpul pe ele. Evident, cea mai buna varianta ramane aceea de a nu le mai avea deloc in casa.

Iti pui tot ce urmeaza sa mananci la o masa pe farfurie sau pui multe boluri la indemana si mananci pe rand din toate?
Da – 3 puncte          Nu – 0 puncte

De ce s-o faci: Nu pune bolurile de servire pe masa, lasa-le mai departe si nu vei fi tentat(a) sa mananci mai mult decat iti este foame. Studiile au aratat ca atunci cand oamenii isi pun pe o singura farfurie tot ce intentioneaza sa manance consuma cu aproximativ 14% mai putin decat atunci cand isi tot reumplu farfuria cu diferitele feluri de mancare disponibile.

Ai un bol mare cu fructe undeva la vedere in bucatarie?
Da – 3 puncte          Nu – 0 puncte

De ce s-o faci: Cand plasezi optiunile sanatoase in locuri usor accesibile si la nivelul ochilor si gustarile tale vor suferi imbunatatiri dramatice. Mai mult, vei fi tentat(a) sa cumperi (si sa mananci) o varietate mai mare de fructe pentru a imbunatati decorul bucatariei tale.

Mananci cel putin de 4 ori pe saptamana alaturi de familia ta?
Da – 3 puncte          Nu – 0 puncte

De ce s-o faci: Mancatul nu este doar despre a-ti astampara foamea. Este si despre a pune combustibilul de cea mai buna calitate in organism. Corpul tau va fi mai bine pregatit sa foloseasca optim nutrientii atunci cand atitudinea ta e relaxata, iar mintea si inima ta se bucura de prezenta celor dragi alaturi de tine.

Esti atent(a) la gusturi, mirosuri si texturi atunci cand mananci?
Da – 5 puncte          Nu – 0 puncte

De ce s-o faci: Atunci cand practici mancatul constient este greu, daca nu chiar imposibil, sa mananci mai mult decat iti este necesar. Daca inca nu stii cand sa te opresti, atunci reinvata sa te bucuri de fiecare inghititura cultivandu-ti atentia spre gust, miros si textura.

Ai un borcan cu ulei de cocos in bucatarie pe care il si folosesti?
Da – 5 puncte          Nu – 0 puncte

De ce s-o faci: Pentru ca este uleiul cu cea mai mare stabilitate moleculara la variatii de temperatura. Majoritatea uleiurilor vegetale, incalzite la temperaturi mari, dau nastere unor compusi toxici pentru organism. Vei vedea ca uleiul de cocos nu schimba cu nimic gustul excelent al unor feluri de mancare pe care le gateai de obicei cu alte tipuri de uleiuri vegetale.

Rezultate

Peste 40 de puncte:

Ti-ai setat prioritatile in asa fel incat sa incorporezi mancare curata si sanatoasa in dieta ta zilnica.

30-39 puncte:

Esti atent(a) la ce si cum mananci si esti constient(a) ca mai sunt zone in care poti imbunatati. Ce schimbare in bine esti pregatit(a) sa faci in urmatoarele 7 zile?

20-29 puncte:

Esti pe calea cea buna. In momentul in care o sa bifezi si mai multe puncte de pe lista vei vedea ca vei trai intr-un mediu mai sanatos si ca starea ta generala ti se va imbunatati.

Sub 20 puncte:

Toata lumea trebuie sa inceapa de undeva. Selecteaza din lista de mai sus care sunt prioritatile tale personale si incepe sa le implementezi!

Spune-mi parerea ta!

Comentati ca si oaspete. Autentificare optionala dedesubt.