Citeste sfaturi gratuite ca sa-ti dai sanatatea la maxim
Citeste sfaturi gratuite ca sa-ti dai sanatatea la maxim:

De ce, de ce ne este frica de fructe? Si inca o pledoarie pentru “zilele lichide”

Ati auzit si voi expresia “zaharul e zahar de oriunde ar veni el”? Dar indemnul de a renunta la fructele la care avem acces in zilele noastre pentru ca nu mai sunt fructele de altadata, ci hibride cu un continut exagerat de zaharuri? Sau poate peroratiile din mass media cum ca sucurile si smoothie-urile sunt daunatoare sanatatii daca punem si fructe in ele? 

Chiar ma amuzam de curand cand o cititoare a paginii mele de facebook mi-a spus “am mai multa incredere intr-un suc atunci cand e rau la gust, cred ca e mai sanatos” J

In ultimii ani, foarte multe voci din domeniul sanatatii educa despre pericolul pe care il reprezinta zaharul rafinat adaugat la majoritatea alimentelor procesate. Ca e sub forma de zahar rafinat de sfecla sau de trestie sau sirop de porumb, este foarte adevarat ca acestea incurajeaza obezitatea, diabetul de tip II, proliferarea virusilor in organism, aparitia cancerului si o gramada de alte boli. S-a pornit pe buna dreptate un razboi impotriva zaharului in comunitatea oamenilor interesati de sanatate, insa ce ma nemultumeste este ca fructele si-au capatat si ele un renume prost, laolalta cu zaharul rafinat.

Sincera sa fiu, nici nu stiu de ce atata agitatie pentru ca in zilele noastre cine mai mananca atatea fructe? Dar legume proaspete? Mai nimeni, ca dovada si necesitatea unor campanii publice de tipul “5 a day” – consuma minim 5 portii de legume si fructe pe zi...

Ce vreau sa va povestesc astazi e ca cei mai sanatosi oameni pe care eu ii cunosc si de la care ma inspir in practicile personale si ale familiei mele sunt oamenii carora nu le e teama de fructele dulci si zemoase pe care le consuma cam cum ni le ofera natura (culmea, acestia sunt si oamenii care consuma cele mai multe si mai variate legume!). Si asta pentru ca zaharurile din fructe vin la pachet cu un mix unic de antioxidanti, fibre, apa, fitonutrienti si fitochimicale care ne protejeaza de boli, fiind cei mai buni aliati ai imunitatii noastre.

Si mai vreau sa va povestesc si o experienta personala. Probabil ca mai toti cititorii mei stiu ca regulat apelez la ceea ce eu numesc “pauze pentru sistemul digestiv”. De cand am invatat ca pana la 70% din energia corpului nostru e risipita ca sa digeram ceea ce mancam, am invatam sa-mi economisesc cat mai frecvent aceasta resursa, pe care corpul o va folosi mult mai bine – pentru curatenie si vindecare. Si cum la varianta post cu apa inca n-am ajuns cu adevarat, imi organizez perioade de 7-10 zile in care consum doar lichide: sucuri sau smoothie-uri din fructe si verdeturi si supe cremoase din legume. Am scris aici pe larg despre beneficiile cele mai evidente la penultima experienta de felul asta. De atunci, am mai facut inca o cura de lichide si sincer, astfel de perioade in care sunt cu energia la cote inalte, nu le-as putea avea fara fructe, caci ele devin “sarea si piperul”!

Dar ce m-a facut sa mai scriu si astazi despre dietele lichide si despre fructe e ca am citit acum cateva zile o recomandare a unui specialist in medicina integrativa si am realizat cate lucruri ajungem sa facem intuitiv doar pentru ca dam atentie mai multa mesajelor corpului nostru. Are de-a face cu recuperarea din sindromul oboselii cronice, cauzat de epuizarea glandelor suprarenale. Probabil ca multe din cititoarele mele cam au idee ce inseamna oboseala cronica, iar eu – dupa ani intregi de munca cu un nivel mare de stres si agitatie – cu siguranta!

Recomandarea spune ca – pentru a proteja niste suprarenale obosite – cea mai buna cale este sa mancam in cantitati mici, din doua in doua ore. Explicatia este aceasta: glucoza este combustibilul primar al celulelor noastre. Atunci cand lasam o fereastra mai mare de 2 ore intre mese, celulele noastre incep sa-si ceara dreptul la glucoza. Pentru a ajunge glucoza la receptorii celulari, se activeaza suprarenalele care elibereaza cortizol si adrenalina in corp. Acestea, la randul lor, cer pancreasului insulina – reponsabila de purtarea glucozei din sange la nivel celular. Pentru ca in perioadele lichide cam 2 ore e intervalul intre mese, am realizat ca nu-mi puneam doar sistemul digestiv in pauza, dar si suprarenalele dand corpului in mod direct glucoza prin sucuri sau smoothie-uri. Win-win, cum ar veni J

De cand am citit asta mi-am cumparat cateva sortimente de sucuri presate la rece, caci mi-e mai usor sa beau ceva la 2 ore dupa o masa decat sa mananc ceva solid. Sunt in perioada Sloop, pentru ca sucurile si smoothie-urile lor imi aduc cel mai bine aminte de sucurile pe care le-am baut in vacanta din Amsterdam (unde mi-a placut la nebunie!). Si imi plac si combinatiile, cu accent pe fructe si nu pe verdeturi. Iar in perioada asta m-am bucurat ca au o promotie si la 3 sucuri cumparate am primit 4. 

Sucurile acestea sunt – din punctul meu de vedere – chiar cea mai comoda varianta pentru toate zilele in care ne grabim prea tare. Clientele mele imi spun deseori ca nu au timp sa stoarca fructele si legumele timp de 10 minute si apoi sa spele aparatul si vasele alte 30. De cand cu aceste sucuri presate la rece nu mai avem scuze J Timp economisit, vase curate, vitamine naturale consumate J

Sa fim sanatosi si sa depasim cat mai des planul “5 a day” J

Sursa foto: sloop.ro

Spune-mi parerea ta!

Comentati ca si oaspete. Autentificare optionala dedesubt.